Burberry – kultowa marka zamknięta we flakoniku z perfumami

by Redakcja PinSpire
0 comment

Historia perfum jest równie fascynująca co zapachy, które niosą ze sobą. Słowo perfumy pochodzi od francuskiego „par fumée, i oznacza „przez dym”, albowiem pierwszymi perfumami były kadzidła, które stosowali ponad pięć tysięcy lat temu Egipcjanie.

To rozwiązanie przejęli od nich następnie starożytni Grecy, Rzymianie oraz Arabowie. Ci ostatni uważani są za wynalazców perfum w dzisiejszej lotnej postaci. Używanie perfum oznaczało wysoki status społeczny.

Jak mocne mogą być perfumy?

Pierwsze nowożytne perfumy zawdzięczamy XIV-wiecznej, węgierskiej królowej Elżbiecie. Tzw. woda węgierska zawierała ekstrakty alkoholowe lawendy i rozmarynu. Od tamtego czasu rynek perfum niesamowicie się rozwinął zarówno jeśli chodzi o skład, kompozycje czy kategorie zapachów.

Stężenie olejków eterycznych zawartych w perfumach determinuje ich nazewnictwo. Extrait de Parfum, a więc ekstrakt z perfum, to najmocniejszy, 44-60% wyrób. Nieco słabsze są produkty oznaczone jako perfumy właściwe – Parfum, 15-43%. Woda perfumowana, czyli Eau e Parfum to z kolei stężenie wynoszące 10-20% eteryków.

Kolejne rodzaje wód perfumowanych to już tylko 5-15% w przypadku Eau de Toilette, czyli perfumowanej i 3-8% jeśli chodzi o kolońską – Eau de Cologne. Najlżejszym w swojej kategorii produktem jest woda odświeżająca Eau Fraîcheeau de solide o mocy 1-3%

Perfumowe akordy

Kompozycje zapachowe są mocno chronionymi aktywami producentów perfum. Składają się z minimum kilkunastu nut zapachowych, ale mogą zawierać ich nawet kilkaset.

Składniki perfum tworzą akordy zapachowe, które dzielimy w zależności od stopnia lotności na akordy bazowe (najwolniej się uwalniają), średnie i wysokie.

Awangarda elity wśród perfum

Pomimo, że na rynku dostępne są tysiące różnego rodzaju perfum, to światową czołówkę stanowi raptem kilkanaście najsilniejszych marek.

Jedna z nich to Burberry – wywodząca się ze świata mody, rozpoznawalna dzięki charakterystycznym, kraciastym wzorom. Od powstania w połowie XIX wieku jest synonimem dobrego gustu i stonowanej klasyki.

Pierwsze perfumy Burberry pojawiły się na rynku w 1981 roku. Po czterdziestu latach możemy wybierać już spośród siedemdziesięciu zapachów stworzonych dla pań i panów.

Spośród serii stworzonych na różne okazje odnajdziemy klasyczne Burberry, kobiece Body czy ozdobione słynną kratką – Brit. Indywidualizm wyraża Bespoke, angielski styl – Burberry London, a zmysłowość to Touch.

Gdzie warto kupować perfumy?

Przy zakupie markowych perfum warto korzystać z wygodnej formy zakupów online, koniecznie z atrakcyjną polityką rabatową. oczywiście tylko w renomowanym sklepie. Takim jest godny polecenia Perfumy.pl – https://perfumy.pl/firm-pol-2-Burberry.html

0 comment

Podobne artykuły

Zostaw komentarz