Biznes

Odzież promocyjna – jakie profesje warto w nią zaopatrzyć?

Odzież promocyjna – jakie profesje warto w nią zaopatrzyć?

Koszulki z nadrukiem nie są wymogiem – żaden pracodawca nie ma obowiązku zaopatrywać w nie, ani w żaden inny rodzaj odzieży promocyjnej, swoich pracowników. Co innego odzież robocza – jej noszenie ma na celu ochronę przed potencjalnym zabrudzeniem bądź zniszczeniem ubrań pracownika. Odzież promocyjna nie spełnia tak ważnych funkcji. Jest jedynie swego rodzaju wizytówką firmy i narzędziem marketingowym. Jeśli zastanawiasz się, czy powinieneś wykorzystać je w swojej branży, dobrze trafiłeś! W tym artykule odpowiemy na pytanie, jakie profesje warto zaopatrzyć w odzież promocyjną. 

Odzież promocyjna – pracownicy jakich firm powinni ją nosić? 

Odzież promocyjna to oczywiście nie tylko czapki z daszkiem, bluzy, kamizelki czy koszulki. Zarówno mała, jak i większa firma może wyprodukować także długopisy czy smycze ze swoim logiem! Warto trzymać takie gadżety w swoich gabinetach, by zawsze mieć coś do rozdania potencjalnym klientom. A wracając do odzieży – pracownicy jakich firm koniecznie powinny się w nią zaopatrzyć?

Fryzjerzy i kosmetyczki

Pracownicy profesjonalnych salonów fryzjerskich i kosmetycznych są zazwyczaj ubrani w fartuszki czy mundurki z logiem danego salonu. W mniejszych salonach, często zapomina się o tym zabiegu marketingowym. To może być błąd! Odzież promocyjna noszona przez cały zespół może zrobić bardzo pozytywne wrażenie na klientach. Będzie oznaczać, że pracownicy traktują swój zawód bardzo poważnie i mogą zapewnić najwyższą jakość usług. Wszyscy chcemy być w salonach kosmetycznych traktowani po królewsku – w końcu przychodzimy tam, by się zrelaksować. Dlatego tak ważne jest, by zespół wyglądał schludnie i elegancko. Oprócz oczywistych korzyści, noszenie odzieży promocyjnej przez pracowników, wiąże się również z budowaniem rozpoznawalności marki. Klienci, którzy są wzrokowcami, na pewno zapamiętają logo Twojej firmy, a reklamy zobaczone w Internecie czy na ulicy, przywołają miłe wspomnienia! 

Pracownicy firm korporacyjnych

W przypadku większych firm, odzież promocyjna może być bardzo istotnym narzędziem marketingowym. W firmie przebywa bardzo wiele osób, a jeszcze więcej przez firmę się przewija – także potencjalnych klientów. Dlatego odzież promocyjna może okazać się kluczem w reklamowaniu marki. Zespół noszący ubranie z tym samym logiem będzie wydawał się zgrany, a także sprawiał wrażenie zorientowanego na jeden cel – maksymalizowanie zysku i jednoczesne przedstawianie przedsiębiorstwa w jak najlepszym świetle. Jak powszechnie wiadomo, w środowisku biurowym często panuje dress code – panowie noszą garnitury, a panie ołówkowe spódnice. Punktem wspólnym jest oczywiście koszula – to na niej najlepiej wyhaftować logo firmy. W korporacjach warto również korzystać z gadżetów – choćby długopisów, by móc podarować je wychodzącym z biura klientom. Ludzie doceniają małe i drobne gesty. 

Pracownicy sklepów spożywczych i drogerii

Większe sklepy spożywcze i drogerie wymagają od swoich pracowników noszenia odzieży promocyjnej. Dzięki temu, firmy sprawiają wrażenie bardziej profesjonalnych. Ten zabieg pozwala również na łatwe zlokalizowania pracownika danego sklepu. Jest to istotne szczególnie w przypadku sklepów wielkopowierzchniowych, ale nie tylko. W drogeriach często brakuje wystawionego towaru – pracownicy przechowują go w szufladach. Odzież promocyjna umożliwia szybkie znalezienie danego pracownika i wyciągnięcie upragnionego kosmetyku.

Udostępnij