Biznes

Jak zwiększyć świadomość marki poprzez działania w sieci?

Jak zwiększyć świadomość marki poprzez działania w sieci?

Wyróżnienie firmy w internecie jest obecnie ogromnym wyzwaniem. Jednak wraz z rosnącą konkurencją, rozwijają się możliwości, które warto wykorzystać prowadząc działania marketingowe w sieci. Czy warto to zrobić samemu czy z pomocą agencji interaktywnej? Odpowiedź na to pytanie należy do Was. Na pewno każde działanie musi być świadome i przemyślane. Często zabiegani pracodawcy decydują oddać tę część marketingową w profesjonalne ręce osób, które wykonują usługi tj. prowadzenie social media, content marketing, reklamy płatne czy pozycjonowanie. Kraków i wiele innych miast w Polsce może pochwalić się takimi specjalistami. Natomiast inni sami próbują swoich sił w tej nietypowej branży. Przedstawiamy kilka działań, które warto podjąć w celu zbudowania świadomości marki.

Dlaczego świadomość marki jest ważna?

Świadomy obecny i potencjalny klient jest stanie wskazać cechy, które ją wyróżniają. Poprzez działania wizerunkowe firma jest w stanie wykreować to, jak odbiorcy ją postrzegają. Ma to wielką wartość, gdyż dzięki temu klienci uważają firmę za bardziej wiarygodną i godną zaufania, a Ci, którzy utożsamiają się z jej wizją, polecą ją swoim znajomym. 

Dzielmy się swoją wiedzą!

Nie ważne, w jakiej dziedzinie się specjalizujemy, nasza wiedza jest na wagę złota. Internet jest bazą informacji, którą potencjalni klienci przeglądają każdego dnia. Forma przekazu może być różna. Zależy od tego, w czym będziemy czuli się najlepiej. Filmiki na YouTube, artykuły, a może popularne w ostatnim czasie podcasty? Opcji tworzenia kanałów typu Stock, czyli takich służących do gromadzenia treści, jest wiele. Prowadzenie blogów firmowych jest również przydatne pod kątem zwiększania widoczności strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie rośnie ruch i liczba potencjalnych klientów. Natomiast jest jeszcze jedna opcja warta uwagi. Mowa tutaj o darmowych e-bookach, które mogą przynieść wartość nie tylko dla klientów, ale i dla firmy. Można oferować je na swoich social mediach, które będą przekierowywać użytkowników do specjalnie przygotowanej przez nas strony, a ich pobranie wiązać z zapisem do newslettera. Dzięki temu klienci zyskują odpowiedzi na tematy, które ich interesują, a firma poprzez maila może dostarczać im aktualne oferty. 

Bądźmy obecni na social mediach!

Facebook, Instagram, YouTube a nawet ciągle zyskujący popularność Tik Tok to miejsca, gdzie nasi potencjalni klienci są obecni każdego dnia. Firma powinna być tam nie tylko dostępna, ale i również aktywna. Social Media są miejscem do budowania relacji, angażowania swoich odbiorców atrakcyjnymi treściami oraz możliwością do pokazania marki od ludzkiej strony. Prowadzenie social media powinno odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Do tego niezbędny jest stały monitoring ich aktywności. Należy sprawdzać, jakie pytania zadaje, jakie treści przegląda i czym interesuje się nasza grupa docelowa. Aktywna marka jest tam, gdzie jej klienci. W tym celu warto podjąć rozmowę na grupach dotyczących naszej branży, a nawet warto założyć swoją i budować ją pod swoją marką. Social Media są również miejscem, gdzie firma może pokazać się od środka. Stories to funkcjonalność, dzięki której można podjąć rozmowę z użytkownikami – przeprowadzić pytania i odpowiedzi, ankiety oraz pokazać się z jak najlepszej strony. 

Komunikacja marki w sieci powinna być spójna. Co to znaczy? Zanim zaczniemy dodawać treści i prowadzić rozmowy z potencjalnymi klientami, musimy określić, jak chcemy zostać odebrani. Czy prowadzimy komunikację bezpośrednią, zwracając się do użytkowników na “Ty”, czy może formalną? Co więcej forma wizualna również powinna być jednolita. Używajmy kolorów, z którymi identyfikuje się marka oraz publikujmy przemyślane stylistycznie grafiki. 

Udostępnij